Bij het project Bliksemstage ontdekken leerlingen van de basisschool welke sectoren en beroepen er bestaan. Op de werkvloer, maar sinds corona ook in de klas of online.
We kennen ‘De Bubbel’ waar we in leven inmiddels heel goed als begrip. In dit project gaan we uit die bubbel breken en op zoek naar onbekende werelden in de buurt! Een project over samenleven, verbinding
De Jeugd Van Nu presenteert: de Mediaweek. Deze is bedoeld om jongeren actief met media te laten werken en liefst met een gezamenlijk doel, bijvoorbeeld ter promotie van de school.
Tijdens een inspirerende sessie met het docententeam of schoolleidersteam maken we je enthousiast over het Leermeesterschap. We leggen uit hoe het werkt en wat de (leer)opbrengsten kunnen zijn.
In dit project ontwerpen de leerlingen een milieuvriendelijk Tiny House. Dit project ontwikkelt begrip van het technisch ontwerpproces en vergroot het inzicht en begrip over duurzaamheid.
Wij bieden binnen één schooljaar 20 dagdelen waarin 2 docenten (één bevoegd in het onderwijs en één technisch onderlegd) samen met de kinderen aan het thema 'Energie' gaan werken.
Fabeldieren zijn dieren die niet echt bestaan. Iedereen kent wel draken, zeemeerminnen, en de eenhoorn, maar er zijn ook verhalen over een dondervogel, een zeeslang en een vliegend paard.
Kinderen starten hun eigen bedrijf en volgen een van onze programma’s met als thema fairtrade chocolade, mode, robotica, upcyclen, gezondheid & voeding of muziek.
Vriendschappen zijn mooie raadsels. Binnen dit filosofieproject leren leerlingen leren hun gedachten onder woorden te brengen en goed naar elkaar te luisteren.
Wil je jouw leerlingen helpen gezondere keuzes te maken? Met ons FIT programma van 5 lessen staan we op een interactieve manier stil bij gezonde en minder gezonde keuzes.
Leren omgaan met geld en financieel weerbaar worden: vind jij dat ook belangrijk voor jouw leerlingen? Met de geldlessen van MON€Y SCHOOL gaan we voor je aan de slag met financiële educatie.
Go IT is een project dat technologie toepast om een probleem in de eigen buurt/gemeenschap van leerlingen op te lossen. Het probleem is gebaseerd op de duurzame doelstellingen van de VN.
Stichting Wijsneus wil dat alle kinderen de kans krijgen om hun talenten te ontdekken. Daarom organiseren wij diverse leuke en leerzame activiteiten op en rondom basisscholen direct na schooltijd
Met één van de acht maandprogramma's van De Schoolschrijver verbeter je in een paar lessen het lezen en schrijven van je klas en het taalplezier van je leerlingen.
Binnen het Mentorproject worden leerlingen sociale vaardigheden en leervaardigheden bijgebracht om zo de overgang van po naar vo succesvol en soepel te laten verlopen.
Leerlingen ervaren welke onderwerpen op school en in de buurt spelen en hoe ze dat op een positieve manier kunnen beschrijven in de krant of nieuwsbrief.
Het doel van een TaalTrip is de woordenschat van kinderen te vergroten en hun blik op de wereld te verbreden; twee zaken die belangrijk zijn voor begrijpend lezen.
Welke talenten zijn aanwezig in de klas? Bij 'Talent Paspoort' verkennen kunstdocenten met de kinderen diverse kunstdisciplines: beeldend, dans, drama en muziek.
Elke woensdag is het op verschillende basisscholen talentendag. Terwijl leraren vergaderen, krijgen de kinderen gastlessen van deskundigen uit de praktijk.
Verhalen en kinderen horen bij elkaar. Schoolvertellers vertellen graag verhalen, maar vinden het ook belangrijk dat kinderen en leerkrachten zelf verhalen vertellen.
Alle kinderen houden van verhalen, en vertellen ze ook graag zelf. Om dat te ondersteunen gebruiken we een schaduwtheater of de kamishibai (een klein theatertje met platen) bij het vertellen.
Een kamishibai is een klein kastje en komt oorspronkelijk uit Japan. In het kastje zitten platen die het vertellen van het verhaal ondersteunen. Terwijl de verteller vertelt worden de platen één
Actief burgerschap is een voorwaarde om volledig mee te kunnen doen in de samenleving. De jongeren gaan op zondag regelmatig op excursie om de opgedane kennis te ervaren.
In de zomervakantie lopen veel jongeren het risico dat zij hun taalniveau niet weten te handhaven. De Zomerschool, die in niets lijkt op een gewone school, is de oplossing!