Kinderen ontwikkelen hun eigen duurzame modemerk en verkopen zelfgemaakte items op de (K)eerlijke Modemarkt!

Een groep kinderen gaat de uitdaging aan om hun eigen duurzame modemerk te ontwikkelen en het meest succesvolle bedrijf te worden! In dit programma ontwikkelen de kinderen 21e-eeuwse vaardigheden als creatief- en oplossingsgericht denken, samenwerken en presenteren.

Allereerst onderzoeken de kinderen de productieketen van kleding. Om de nieuwe modemerken tot leven te laten komen ontwerpen de bedrijfjes een eigen bedrijfslogo en keurmerk.
Onder begeleiding van een professioneel ontwerper geven de kinderen de eigen collectie kleding vorm en werken ze aan het eindproduct.

Om de eigen kledinglijn te verkopen leren de kinderen in workshops marketing, pitchen en/of budgetteren hoe zij hun product kunnen promoten. Dan is het tijd voor het eindevenement: de (kl)eerlijke modemarkt! Hier verkopen de kinderen hun zelf ontworpen kleding aan ouders, vriendjes en familie.

 

Wat moet je weten

Natuur & milieu, Burgerschap & persoonlijke ontwikkeling
Groep 3, Groep 4, Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Tijdens schooltijd
In en om de school
Tijdsduur: 1,5 uur
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
Half schooljaar
(Exacte periode in overleg met de school)
Niet nodig
Kerndoelen: 35, 39, 42, 44, 45, 47, 54, 55

Kosten

Prijsvorm: Per groep (docent), per uur
Totaalprijs: €70,-
Verwachte materiaalkosten: €135,-

Over de aanbieder

Bij Fawaka Ondernemersschool leren kinderen ondernemen met oog voor de wereld en de mensen met wie ze die delen.