In deze veranderende wereld is het belangrijk dat kinderen voorbereid worden op een voor hen nog onbekende toekomst.

Het is belangrijk dat zij vaardigheden aangeleerd krijgen die ze in staat stellen om creatieve oplossingen te vinden, flexibel te zijn, kritisch kunnen denken, samen kunnen werken en doorzettingsvermogen ontwikkelen. Daarmee kunnen ze kritisch maar positief naar zichzelf kijken en zichzelf verbeteren.

De doorlopende leerlijn van Junior Campus biedt een volledig programma voor Onderzoekend en Ontwerpend leren in groepen 3 t/m 8, waarbij de thema’s van Wereldorientatie het uitgangspunt zijn. Hiermee krijgen zowel Wereldorientatie als Onderzoekend en Ontwerpend leren structureel een plek in het curriculum.

De leerlingen maken kennis met en trainen zich in de benodigde vaardigheden voor Onderzoekend en Ontwerpend leren. De SLO inhoudslijnen voor het leergebied “Orientatie op jezelf en de wereld” staan centraal in contextrijke lessen en projecten.

De Junior Campus vakleerkracht OOL/WO, geeft wekelijks een of meerdere dagen/dagdelen les, is een vast gezicht binnen de school en maakt daardoor deel uit van het schoolteam. De doorlopende leerlijn met vakleerkracht is een oplossing binnen het roostermodel (zie pagina inspiratie). Hierbij wordt uitgegaan van lessen van 60 minuten per groep per week.

Wat moet je weten

Kunst & cultuur, Wetenschap & techniek, Natuur & milieu, Media & digitale geletterdheid, Sport lijf & bewegen, Burgerschap & persoonlijke ontwikkeling, Ondersteuning
Groep 3, Groep 4, Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Tijdens schooltijd
In en om de school
Tijdsduur: Hele dag
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
Heel schooljaar
(Exacte periode in overleg met de school)
Niet nodig
Kerndoelen: 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53

Kosten

Prijsvorm: Prijs is afhankelijk van de omvang van de opdracht

Over de aanbieder

Junior Campus ontwikkelt lessen en concepten waarin we leerlingen op een eigentijdse manier kennismaken met Wetenschap & Technologie en onderzoekend en ontwerpend leren.