De leerlingen bedenken puzzelopdrachten die de speler van hun game moet oplossen om uit hun zelfgebouwde escape room te ontsnappen.

Logisch nadenken, creativiteit en plezier staan centraal in deze workshop.

Tijdens deze 'DigiDag' bedenken, bouwen én coderen de leerlingen een spannende escape room.

  • Ze ontwerpen de ruimte(s) waaruit de speler moet ontsnappen.
  • Ze bedenken de missies die de speler moet uitvoeren.
  • Ze gebruiken codeblokken om hun zelfbedachte missies tot leven te wekken. 
  • Ze testen hun eigen game uit met onze VR-brillen.

Leerdoelen

Aan het einde van de DigiDag:

  • Heeft de leerling één (of meer) ruimte(s) ontworpen waarin de escape room game zich afspeelt.
  • Heeft de leerling missies bedacht die de speler moet uitvoeren om te ontsnappen.
  • Heeft de leerling zelf bedacht hoe de missies voor de speler geprogrammeerd kunnen worden; begrijpt de leerling complexere code, zoals geneste als-dan-codeblokken (code die uitgevoerd wordt wanneer er aan meerdere voorwaarden is voldaan).
  • Groep 7+: kan de leerling quizvragen maken die passen bij het niveau van de speler van de game.

Meer over onze DigiDagen

Deze workshop is de tweede workshop uit een serie DigiDagen. I.v.m. onze leerlijn starten we graag bij DigiDag 1, waarin leerlingen de basis van het programmeren leren. In overleg is het ook mogelijk om alleen deze tweede DigiDag in te boeken. We proberen techdocenten beschikbaar te houden om ook verzoeken op heel korte termijn op te kunnen vangen.

VR Learning Lab verzorgt volledig verzorgde DigiDagen waar leerlingen Virtual Reality games programmeren, robots maken en apps ontwerpen. 

Onze lesprogramma’s zijn zorgvuldig ontworpen en vele malen getest en verbeterd. Elke dag zijn we weer onder de indruk van het enthousiasme van de leerlingen en wat ze aan het eind van de dag hebben gemaakt.

De lesprogramma’s van de DigiDagen zijn onderdeel van onze doorlopende leerlijn. Hierin richten we ons op de digitale vaardigheden voor de toekomst.

Leerlingen maken kennis met nieuwe technologie als Virtual Reality en robots en leren hoe ze zelf digitale makers worden. Binnen elk project bieden we ruimte voor differentiatie en helpen we leerlingen hoe ze zich kunnen blijven ontwikkelen.

Wat moet je weten

Wetenschap & techniek, Media & digitale geletterdheid
Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Tijdens schooltijd, Tijdens pauzes, Tijdens vakantie
In en om de school
Tijdsduur: Hele dag
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
Eenmalig
(Exacte periode in overleg met de school)
Niet nodig
Kerndoelen: 2, 5, 9, 45, 54

Kosten

Prijsvorm: Prijs is afhankelijk van de omvang van de opdracht
Totaalprijs: 395,- per volledig verzorgde lesdag per groep. Neem vooral contact op voor maatwerk, zoals workshops en lessenseries.

Over de aanbieder

In ons onderwijs leiden we de digitale makers van de toekomst op. Leerlingen maken creatieve projecten, leren programmeren en denken kritisch na over technologie.