Deze les richt zich op het thema robots.

Wat is een robot eigenlijk en in welke vorm herkennen we robots? We gaan met dit thema aan de slag door diverse filmpjes te bekijken van robots, in verschillende soorten en maten.

Apps en technologie
Robotica

Leerdoelen digitale geletterdheid

  • ICT-basisvaardigheden: digitale apparaten gebruiken en apps beheren, apps functioneel gebruiken en het creëren van media
  • Mediawijsheid: ervaren van de mogelijke digitale middelen (in dit geval een app) om samen te werken
  • Computational thinking: praten met elkaar over hoe ‘problemen’ opgelost worden met een computer (in dit geval een robot)

Informatie lessen

  • Deze les is onderdeel van een lessenreeks van 49 lessen voor groep 1/2 tot en met 8;
  • De vakdocent kan ingehuurd worden voor één les of een dag in de week met meerdere lessen en/of meerdere groepen;
  • Als je de hele leerlijn digitale geletterdheid afneemt, komt er een half jaar lang iedere week een vakdocent langs om een dag les te geven. Na dat half jaar zijn alle klassen digitaal geletterd!
  • Natuurlijk kunnen we ook een themaweek verzorgen, waarin alle groepen les krijgen van meerdere vakdocenten.

Zie https://mediawegwijs.nl/sbo-lessen/ voor alle 49 lessen.

Zie https://mediawegwijs.nl/sbo-lessen/ voor alle 49 lessen.

 

Wat moet je weten

Wetenschap & techniek, Media & digitale geletterdheid
Groep 3, Groep 4
Tijdens schooltijd, Tijdens vakantie, Na schooltijd
In en om de school
Tijdsduur: Hele dag
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
Heel schooljaar
(Exacte periode in overleg met de school)
Niet nodig
Kerndoelen: 1, 2, 3, 4, 12, 13, 37, 42, 44, 45, 55

Kosten

Prijsvorm: Prijs is afhankelijk van de omvang van de opdracht
Totaalprijs: Losse les van 1,5 uur 200 euro. Hele dag pakket: 3 lessen inclusief pauze begeleiding 450 euro
Verwachte materiaalkosten: Inbegrepen (wij nemen alle materialen mee)

Over de aanbieder

Mediawegwijs biedt een compleet programma Digitale geletterdheid bestaande uit 49 verschillende lessen. Dit zorgt voor implementatie en borging van digitale geletterdheid binnen de schoolorganisatie.