Deze les ervaren leerlingen dat het verschil tussen de werkelijkheid en fictie steeds kleiner wordt.

Kinderen leren omgaan met de techniek van hologrammen die dit nog meer laat zien. Met behulp van hologramkubussen kunnen ze dit ervaren. Uiteindelijk leren ze ook om bestaande foto’s en films om te zetten naar het hologramformaat.

Apps en technologie
App: Holapex Hologram Video Maker 

Leerdoelen digitale geletterdheid

  • ICT-basisvaardigheden: omgaan met de smartphones en tablets of iPads;
  • Mediawijsheid: het leren herkennen van digitaal gemanipuleerde beelden;
  • Computational thinking: logisch benaderen van een probleem om virtual reality nog meer te kunnen ervaren. 

Informatie lessen

  • Deze les is onderdeel van een lessenreeks van 49 lessen voor groep 1/2 tot en met 8;
  • De vakdocent kan ingehuurd worden voor één les of een dag in de week met meerdere lessen en/of meerdere groepen;
  • Als je de hele leerlijn digitale geletterdheid afneemt, komt er een half jaar lang iedere week een vakdocent langs om een dag les te geven. Na dat half jaar zijn alle klassen digitaal geletterd!
  • Natuurlijk kunnen we ook een themaweek verzorgen, waarin alle groepen les krijgen van meerdere vakdocenten.

Zie https://mediawegwijs.nl/sbo-lessen/ voor alle 49 lessen.

 

Wat moet je weten

Wetenschap & techniek, Media & digitale geletterdheid
Groep 4, Groep 5, Groep 6
Tijdens schooltijd, Tijdens pauzes, Na schooltijd
In en om de school
Tijdsduur: Hele dag
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
Heel schooljaar
(Exacte periode in overleg met de school)
Niet nodig
Kerndoelen: 1, 2, 3, 4, 12, 13, 37, 42, 44, 45, 55

Kosten

Prijsvorm: Prijs is afhankelijk van de omvang van de opdracht
Totaalprijs: Losse les van 1,5 uur 200 euro. Hele dag pakket: 3 lessen inclusief pauze begeleiding 450 euro
Verwachte materiaalkosten: Inbegrepen (wij nemen alle materialen mee)

Over de aanbieder

Mediawegwijs biedt een compleet programma Digitale geletterdheid bestaande uit 49 verschillende lessen. Dit zorgt voor implementatie en borging van digitale geletterdheid binnen de schoolorganisatie.