In deze les leren de leerlingen leren welke soorten 3D-printtechnologieën er zijn en hoe deze werken.

Door met de 3D-printpen te werken, ervaren de leerlingen de werking hiervan. Ze worden gestimuleerd om hun motoriek aan te passen en om ruimtelijk te denken.

Technologie
3D printtechnologie

Leerdoelen digitale geletterdheid

  • ICT-basisvaardigheden: omgaan met nieuwe technieken die op basis van computers aangestuurd worden.
  • Computational thinking: logisch benaderen van een probleem zoals de
    computer in een 3D printer dat ook zou doen
  • Informatievaardigheden: opzoeken van informatie over 3D printpennen

Informatie lessen

  • Deze les is onderdeel van een lessenreeks van 49 lessen voor groep 1/2 tot en met 8;
  • De vakdocent kan ingehuurd worden voor één les of een dag in de week met meerdere lessen en/of meerdere groepen;
  • Als je de hele leerlijn digitale geletterdheid afneemt, komt er een half jaar lang iedere week een vakdocent langs om een dag les te geven. Na dat half jaar zijn alle klassen digitaal geletterd!
  • Natuurlijk kunnen we ook een themaweek verzorgen, waarin alle groepen les krijgen van meerdere vakdocenten.

Zie https://mediawegwijs.nl/sbo-lessen/ voor alle 49 lessen.

 

Wat moet je weten

Media & digitale geletterdheid, Wetenschap & techniek
Groep 6, Groep 7, Groep 8
Tijdens schooltijd, Tijdens vakantie, Na schooltijd
In en om de school
Tijdsduur: Hele dag
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
Heel schooljaar
(Exacte periode in overleg met de school)
Niet nodig
Kerndoelen: 1, 2, 3, 4, 12, 13, 37, 42, 44, 45, 55

Kosten

Prijsvorm: Prijs is afhankelijk van de omvang van de opdracht
Totaalprijs: Losse les van 1,5 uur 200 euro. Hele dag pakket: 3 lessen inclusief pauze begeleiding 450 euro
Verwachte materiaalkosten: Inbegrepen (wij nemen alle materialen mee)

Over de aanbieder

Mediawegwijs biedt een compleet programma Digitale geletterdheid bestaande uit 49 verschillende lessen. Dit zorgt voor implementatie en borging van digitale geletterdheid binnen de schoolorganisatie.