Lupker voor de klas!
Lupker presenteert nieuwe media op een enthousiaste en vrolijke manier aan de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs!
Mark Lupker (50) is een creatieve allrounder uit Amsterdam. Als vader van twee kinderen combineert hij zijn werk met een gezinsleven. Met ruim 20 jaar ervaring in de creatieve sector heeft Mark een schat aan kennis en vaardigheden opgebouwd.
Mark startte zijn loopbaan bij EMI Music, waar hij online campagnes heeft opgezet voor artiesten zoals André Hazes, Anouk, Bløf en Robbie Williams. In 2003 richtte hij Lupker Creative Services op.
Sindsdien heeft Mark talloze projecten gedaan voor uiteenlopende opdrachtgevers, zoals: MTV, Amsterdam UMC, Hoogheemraadschap, zorgorganisaties als GGZinGeest en Arkin, maar ook voor de Sociale Maatschap, Eigenwijks en Dienstencentrum. Tevens was hij samen met Maurice van der Meché eigenaar van stichting Draagbij.
Tegenwoordig gebruikt Mark zijn creatieve vaardigheden op het gebied van videoproductie en grafisch ontwerp. Hij heeft films gemaakt voor de Pro Rege basisschool in Amsterdam en de Buitenavonturen BSO.
De laatste jaren is Mark geïnteresseerd geraakt in Kunstmatige Intelligentie (AI) en de mogelijkheden hiervan voor het onderwijs. In 2024 heeft hij het digitale lespakket 'SchermHelden!' ontwikkeld, waarmee hij nu les geeft op basisscholen. Zo inspireert hij de nieuwe generatie met zijn creatieve en technologische kennis.